Akumulator można naładować w 10 minut i przejechać ponad 300 kilometrów
31 października 2019, 05:21Jedną z głównych przeszkód stojących na drodze ku upowszechnieniu się samochodów elektrycznych jest długi czas ładowania akumulatorów. Niewykluczone jednak, że już wkrótce możliwe będzie pełne załadowanie akumulatora w ciągu zaledwie 10 minut. Takie pojedyncze ładowanie pozwoli na przejechanie 320–480 kilometrów.
Litowo-jonowe jeszcze bardziej wydajne
20 maja 2009, 15:27Hitachi informuje o powstaniu najbardziej wydajnej baterii litowo-jonowej dla samochodów elektrycznych. Nowe urządzenie zapewnia 1,7 razy więcej mocy i jest przy tym lżejsze i mniejsze niż obecnie sprzedawane baterie.
Tesla zamawia więcej akumulatorów
4 listopada 2013, 11:21Tesla Motors mocno wierzy w powodzenie samochodów elektrycznych. Firma zwiększyła właśnie zamówienia na akumulatory litowo-jonowe, których dostarcza jej Panasonic. W całym roku 2012 i 2013 Tesla zamówiła w sumie 200 milionów ogniw. Teraz okazuje się, że do roku 2017 firma chce otrzymać od Panasonika w sumie 2 miliardy ogniw
Akumulator bez anody z sodowym elektrolitem stałym nadzieją na przełom?
8 lipca 2024, 11:59Na University of Chicago w Laboratory for Energy Storage and Conversion powstał pierwszy w historii akumulator bez anody z sodowym elektrolitem stałym. Jego twórcy mówią, że może być to niezwykle ważny krok na drodze do taniego, szybkoładującego się akumulatora o wysokiej pojemności. Już wcześniej istniały akumulatory sodowe, akumulatory bez anody i akumulatory z elektrolitem stały. Jednak dotychczas nikt nie połączył tych trzech elementów w jednym urządzeniu, mówi doktorant Grayson Deysher, główny autor artykułu opisującego nowy akumulator.
« poprzednia strona następna strona » … 6 7 8 9 10 11 12